Z důvodu nemoci nebudu do 3.3 odesílat balíčky. Děkuji za trpělivost.

Měsíc férových cen

Přemýšleli jste někdy nad tím, co vše se může skrývat za cenou českého rukodělného výrobku? Proč jsou naše výrobky dražší než ty z dovozu?

Občas se mi stává, že se někomu líbí mé šperky, ale poté přijde známá a neoblíbená věta: „Máš to nějak drahé.“ Případně: „V obchoďáku koupím podobné věci rozhodně levněji.“ Setkala jsem se i s názorem, že když je tvorba šperků můj koníček, dělám to z lásky, tak to přece nemůžu dělat pro peníze. Nemůžu chtít správnou, férovou cenu.

Chápu tyhle výroky. Jakkoliv jsou občas nepříjemné, vím, že člověk, který sám netvoří, nemůže mít představu o tom, co všechno se vlastně v ceně výrobku skrývá.

U mých šperků se v ceně projevuje mnoho položek. Samotný materiál je velmi často jedna z těch menších. Do ceny výrobku se promítá deset let praxe a učení se techniky, mé zlatnické studium, správa e-shopu, spousty hodin focení a úprav fotografií, tvorba obsahu pro sociální sítě, individuální přístup ke klientům, jedinečnost mých šperků (málokdy je opakuji), daně a další odvody či pečlivé a promyšlené balení. Je toho spousta a o mnoha položkách se dozvídám postupně díky tomu, že se vzdělávám i v oblasti podnikání a cenotvorby.

S blížícími se Vánocemi se v České republice rozjíždí iniciativa Měsíc férových cen. Během listopadu vám jednotliví zapojení tvůrci ukážou, co vše se skrývá za cenami jejich výrobků. Nechají vás nahlédnout do zákulisí, do procesu výroby. Dozvíte se také, proč má smysl nakupovat u českých tvůrců a lokálních značek. Že se v našich výrobcích skrývá hodnota, kterou v sériově vyráběných produktech z dovozu nikdy nenajdete. Naše výrobky jsou originální, často neopakovatelné. Nákupem u lokálních značek podporujete českou ekonomiku a pomáháte zachovat stará řemesla.

Děkuji Báře Pallové z Lesito a Hance Šormové z Takaro za tuto iniciativu a podporu malých českých tvůrců.

Zvu vás i ke sledování FB stránky iniciativy, na které najdete během listopadu řadu informací a příběhů českých značek.

PS: Cíle této iniciativy zaujaly i média, vyšel například článek ve Forbes Česko.

Zpět do obchodu